Po ukończeniu ESAG Penninghen (Szkoły dyrekcji artystycznej i architektury wnętrz w Paryżu) w 2003, Olivier Patté zadebiutował jako dyrektor artystyczny wideo w agencji designu. Zafascynowany projektami eksperymentalnymi, został Video Jockey’em tworząc wizualizacje na żywo w największych paryskich klubach muzyki elektronicznej (Rex club, Nouveau casino, Belleviloise…). W 2008 roku jako freelancer założył kolektyw Moustache. Rozwijał się w nim przez 6 lat jako realizator, dyrektor artystyczny oraz producent filmów o silnych wpływach graficznych (Orange Studio, O2, Lacoste, Petit Bateau…).
Od 2010 roku zajmuje się nowymi koncepcjami animowanymi oraz filmowymi, które są mu najbliższe. Dwa z jego filmów krótkometrażowych, Softwar i Thomas Haley zostały wybrane w Londynie na festiwalu OneDotZero, który specjalizuje się w nowoczesnych obrazach i motion design. Dotykają tematyki filmu dokumentalnego w nowej odsłonie, jako części integralnej animacji. W 2014 roku, jego muzyczny film krótkometrażowy Invasion, animacja rotoskopowa, został nagrodzony na wielu festiwalach na całym świecie (Annecy, Interfilm Berlin, CutOut Mexico, Anim’Est Bucharest, Telluride USA…) W 2015 odkrył swoją pasję do filmu dokumentalnego i realizował animowane sekwencje dla Le Procès Tehlirian (ARTE, Cinetévé), później dla La Guerre des Enfants (France 3, CPB Films) i w końcu serię dokumentalną Les Routes de l’Esclavage (ARTE, CPB Films). Obecnie rozwija projekt animacji długometrażowej, Camarades, o zesłaniu do gułagu młodego polskiego żydowskiego chłopca podczas drugiej wojny światowej.